چابهار در حال واگذاری به افغانی ها/ آقای پزشکیان، کجا هستید؟

چابهار در حال واگذاری به افغانی ها/ آقای پزشکیان، کجا هستید؟

اسرار امروز. پای اتباع افغانی در میان است! / نماينده دولت سيزدهم در امور افغانستان دخالت مي‌کند! / با اينکه مسئولين شهرستان چابهار حاضر به تمکين در برابر اين فشارها نشده‌اند، افرادي که هيچ مسئوليتي در مورد واگذاري زمين و اموري از قبيل صنعت و تجارت ندارند وارد صحنه شده و به مسئولين شهري فشار وارد مي‌کنند تا زير بار اين واگذاري بروند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز؛ چابهار که يکي از مهم‌ترين بنادر ايران است، اين روزها در معرض خطر واگذاري به اتباع افغاني قرار داردمنابع آگاه از چابهار خبر مي‌دهند افراد غيرمسئول با وارد ساختن فشار به مسئولين اين شهرستان از آنها مي‌خواهند زمين‌هاي چابهار را به اتباع افغاني واگذار کنند.

 با اينکه مسئولين شهرستان چابهار حاضر به تمکين در برابر اين فشارها نشده‌اند، افرادي که هيچ مسئوليتي در مورد واگذاري زمين و اموري از قبيل صنعت و تجارت ندارند وارد صحنه شده و به مسئولين شهري فشار وارد مي‌کنند تا زير بار اين واگذاري بروند.

 

کاملاً روشن است که اين فشارها سياسي است و افرادي که پشت ‌پرده اين ماجرا قرار دارند به منافع خودشان فکر مي‌کنند.

 

چابهار، يک منطقه استراتژيک است که به دليل وجود حساسيت‌هاي زياد نسبت به آن و اهميتي که در زمينه‌هاي اقتصادي، صنعتي، امنيتي، اجتماعي و سياحتي دارد، بايد صد درصد در اختيار و کنترل مسئولين ايراني باشد و هرگونه تحرکي از ناحيه غيرايرانيان زير نظر دقيق قرار داشته باشد و به صورت کامل رصد و کنترل شود.

 

متأسفانه در ماه‌هاي اخير، تحرکاتي از ناحيه حکومت خودخوانده طالبان براي نفوذ در چابهار به بهانه اقدامات تجاري صورت گرفته که افرادي از بخش سياست خارجي کشور بدون اينکه اين موضوع ربطي به آنها داشته باشد، در آن دخالت داشتند و راه را براي بيگانگان هموار کردند.

 

دولت چهاردهم و شخص رئيس‌ جمهور پزشکيان بايد هرچه زودتر براي انتخاب نماينده خود در امور افغانستان وارد عمل شود و جلوي تحرکات مشکوک کنوني را که بخشي از آنها به تلاش براي واگذاري زمين‌هاي چابهار به افغان‌ها مربوط مي‌شود بگيرد.

 

معلوم نيست نماينده دولت سيزدهم در امور افغانستان که در حال حاضر وجهه قانوني ندارد چرا در امور مربوط به مسائل مهم اتباع افغاني دخالت مي‌کند!

 

تسهیل نمودن امور براي حکومت خودخوانده طالبان جهت نفوذ در کشورمان ازجمله چابهار، ترتيب دادن سفرهاي سياسي و تجاري هيأت‌هائي از کشورمان به افغانستان از اقداماتي است که بدون مجوز دولت چهاردهم در حال انجام هستند.

 

 رئيس ‌جمهور پزشکيان بايد هرچه زودتر با اين قبيل دخالت‌ها برخورد کند و با گماشتن افراد مورد اعتماد براي انجام امور مربوط به افغانستان و ايجاد تغيير و تحول در سفارت ايران در کابل، راه را بر سوء‌استفاده‌ها ببندد./ جمهوری اسلامی

 

 

ارسال شده در دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲ بعدازظهر
کد خبر: 9882974
آخرین خبر ها
گزیده خبرها