آقای پزشکیان صدای رسانه ها را می شنوید؟/خبر ها  را می خوانید؟

آقای پزشکیان صدای رسانه ها را می شنوید؟/خبر ها را می خوانید؟

اسرار امروز. ریحانه خوشحال. وفاق فقط برای برون مرزها  و تیم مخالف انتخاباتی نیست وفاق در درجه اول با مردم خودمان است / ابتدا باید وفاق خود را با مردم اثبات کنید سپس با دیگران.../ بر پلنگان تیز دندان ترحم کردن و وفاق نامیدن، ستم خواهی ست بر دلسوزان و همراهان.../آقای پزشکیان! شما بگویید چه خبر است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز؛ الهۀ محمدی و نیلوفر حامدی دو همکار مطبوعاتی که به آنها ابلاغ شده است ظرف مدت پنج روز خود را برای اجرای باقیماندۀ محکومیت شان به زندان معرفی کنند.

حال استدلال‌های حقوقی بسیاری از حقوق‌دانان و وکلا در مورد انطباق وضعیت پروندۀ آنها با فرمان عفو عمومی دو سال پیش یک طرف، این وضعیت اسفناک و واویلای منطقه هم طرف دیگر، آن قول و قرارهای مکرر در مورد ضرورت اجتناب از زندانی کردن افراد بخصوص اهل رسانه از سوی نهادهای مختلف هم در کنار آن دو، همۀ اینها در کنار هم واقعا  چه توجیهی برای زندانی کردن دو گزارشگر اجتماعی باقی می‌گذارد؟

از سران قوا بخصوص آقای پزشکیان به عنوان مسئول اصلی ضابطان این پرونده و آقای محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس دستگاه قضا می‌پرسم که این ابلاغیه برای زندانی کردن دو خانم روزنامه‌نگار جوان در این وضعیت، جز اینکه فضای تبلیغاتی را از ماجراهای لبنان و غزه به سمت خود شما بچرخاند و عموم شبکه‌های خبری را علیه‌تان بسیج کند،چه عاید دیگری دارد که اینطور رفتار می‌شود؟

در این مدتی که این دو همکار با قرار وثیقه آزاد شده بودند، چه آسیبی به دستگاه حاکم رسید که اینک قرار است با زندانی کردن آنها، جلو آن آسیب گرفته شود؟

آقای پزشکیان شما بگویید چه خبر است؟ چرا این دو خبرنگار از عفو رهبری جا مانده اند؟ 
در حالیکه عفو رهبری شامل همه می‌شود و هیچ، اما و اگری و هیچ شرط و شروطی نداشت.

حال اینکه عده ای حتی فرمان رهبر خود را با سلیقه خود تفسیر می‌کنند جای بسی تعجب و تاسف است.

هرجا که به نفعشان باشد از سخنان رهبری بُت می سازند و هرجا که قرار باشد کج سلیقگی اعمال کنند سخنان ایشان را با مقاصد خود تعیبر و تفسیر می‌کنند.

حال باید پرسید  وقتی مقام معظم رهبری دستور دادند تمام افراد در جریان سال 1401 مورد عفو قرار گیرند  چرا این عفو شامل حال نیلوفر حامدی و الهه محمدی نشده است؟ آیا این دو بجز ایفای رسالت خود که انتشار خبر بود کار دیگری کرده بودند؟ آیا در خیابان‌ها شورش کرده و شعارهای ضد نظام داده بودند؟

مگر نه اینکه طبق قانون مطبوعات یک خبرنگار رسالتش رساندن خبر به گوش مردم و مسئولین است؟ مگر بجز ایفای رسالت خود مرتکب جرمی شده اند؟

ارتباط این دو  با رسانه های معاند و کشور متخاصم هم که رد شده است  پس دیگر چرا  از عفو رهبری محروشان کرده اند؟

با توجه به اینکه ٢ سال از عفو رهبری برای اتفاقات ١۴٠١ می‌گذرد و در فرمان عفو عمومی، در واقع همه تعقیبات کیفری نسبت به محکومان و حتی متهمان امنیتی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ متوقف شد که امری بی‌بدیل محسوب می‌شود؛ اما همچنان این دو همکار رسانه ای از این عفو بزرگ رهبری محروم مانده اند!
امید است تا هرچه سریعتر دکتر پزشکیان صدای همه گیر رسانه ها را بشنوند و افرادی که مانع بهرمندی این دو خبرنگار از عفو رهبری شده اند را پیدا و موضوع را رفع اثر نمایند تا بیش از  این دو بانوی جوان سال‌های عمر گرانمایه خود را در کنج زندان سپری نکنند و از رأفت رهبری بی بهره نمانند.

بارالهاا  بر صبر مان بیفزااا... 

ارسال شده در یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰ بعدازظهر
کد خبر: 6269023
آخرین خبر ها
گزیده خبرها