عدم آگاهی از خدمات بیمه ای، مردم را دچار چالش می کند

عدم آگاهی از خدمات بیمه ای، مردم را دچار چالش می کند

 اسرار امروز. عدم اگاهی بسیاری از بیمه شدگان باعث می شود موقع مراجعه به نمایندگی ها، درخواست کمترین حق بیمه را داشته باشند که متاسفانه در زمان نیاز این بیمه نامه نمی تواند تمام خسارت آنها را پرداخت نماید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز؛ به مناسبت هفته خبرنگار شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان گیلان نشستی با خبرنگاران فعال استان و با حضور فرهاد بازیار رئیس شعبه رشت بیمه پارسیان  و رئیس سندیکای بیمه گران استان گیلان، مجتبی ارستن بیمه تجارت نو و دبیر سندیکای بیمه گران استان ، سید سعید صمدی پناه از شرکت بیمه نوین و دبیر کارگروه سندیکا ،علیرضا زندی پور معاون خسارت بیمه دانا گیلان، هادی فرید چافی مدیر بیمه ما استان گیلان و دبیر کارگروه اشخاص سندیکای بیمه گران استان گیلان، سید سجاد حسینی شرکت بیمه ملت و دبیر کارگروه اموال سندیکای بیمه گران استان، ، بهمن بابا زاده مدیر بیمه تعاون استان و دبیر کارگروه رفاهی سندیکای بیمه گران گیلان،  برگزار کرد.

 

فرهاد بازیار رئیس شعبه رشت بیمه پارسیان  و رئیس سندیکای بیمه گران استان گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:ما تلاش کردیم به کمک کارگروه هایی که داریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن به مردم استان خدمات مطلوب ارایه نماییم.

 

وی آغاز به کار سندیکای بیمه گران در استان گیلان را از سال ۱۳۴۶ عنوان نمود و افزود: تمام تلاش ما بر این بوده تا بتوانیم فرهنگ بیمه را در جامعه نهادینه کنیم که در حال حاضر ۲۵ شرکت بیمه‌ای که هر کدام شعباتی در استان و شهرستان‌ها دارند عضو سندیکا هستند و کارگروه‌هایی نیز ذیل این سندیکا وجود دارند که به صورت تخصصی به موارد حیطه تخصصی خود می‌پردازند.

 

بازیار با بیان اینکه تمامی تلاش ما بر این است که خدمات بهتر و مطلوب‌تری به جامعه هدف ارائه دهیم اظهار داشت: جامعه یک شناخت کلی به امور بیمه‌ای دارد و یکی از مشکلات شرکت‌های بیمه‌ای خصوصا در استان گیلان، عدم آگاهی صحیح نسبت به قوانین بیمه‌ای است  و همین علت باعث شد تا تصمیم بگیریم به کمک اصحاب رسانه اطلاعات درست و جامعی  را در اختیار مردم بگذاریم. زیرا رسانه‌ها به میزان زیادی می‌توانند در افزایش آگاهی به عموم مردم موثر باشند واین ارتقای آگاهی مردم موجب می شود تا  شرکت‌های بیمه‌ای خدمات بهتر و مطلوبتری را ارائه دهند.

 

رئیس سندیکای بیمه گران استان گیلان در خصوص شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان گیلان گفت: شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی گیلان از سال ۹۶ تشکیل شد و تاکنون سه دوره هیات مدیره‌ای فعالیت داشته است و هدف از فعالیت شورا نیز ارائه خدمات بهتر به مردم است.

 

وی یکی از نکات مثبت این شورا در گیلان را هماهنگی و همراهی بسیار مناسب شرکت‌های بیمه در این استان برشمرد و افزود: این همراهی باعث شده صنعت بیمه در گیلان از ضریب نفوذ مناسبی برخوردار باشد و پتانسیل بسیار زیادی نیز برای افزایش ضریب نفوذ وجود دارد.

 

بازیار با بیان اینکه بیشترین استفاده و میانگین فروش بیمه نامه در گیلان مربوط به بیمه شخص ثالث و درمان است گفت: با آنکه گیلان چهارمین استانی است که سرانه بیمه و ضریب نفوذ بیمه در آن بالاست ، اما همچنان راه درازی در پیش داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه  گیلان جزء سالمند ترین استانهاست به همین علت ضریب خسارت درمان در استان گیلان نیز بیشتر است زیرا به دلیل کهولت سن  بیماران خاص و سایر بیماری‌ها،  بیشترین میزان استفاده از بیمارستان‌های خصوصی در گیلان وجود دارد که این موضوع عامل دیگری در افزایش تعرفه و تورم در حوزه درمان و پزشکی است.

 

رئیس سندیکای بیمه گران استان گیلان افزود: شرکت‌های بیمه، کالایی را می‌فروشند که امنیت ساز است و آنان که جزئیات بیمه را درک کنند با خرید بیمه نامه‌های مختلف این امنیت را با خود به همراه خواهند داشت.

 

در ادامه مدیران حاضر به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود در زمینه هایی، چون قوانین بیمه شخص ثالث، افت قیمت خودرو، احکام صادره دادگستری، درمان تکمیلی، آتش سوزی، بیمه نامه‌های عمر و زندگی، افزایش تعرفه‌های پزشکان و... پرداختند و این نوید را دادند که با در اختیار قراردادن اطلاعات کافی و صحیح، به مردم کمک کنند بهترین انتخاب را داشته باشند تا در موقع لزوم بیشترین میزان خسارت را دریافت نمایند.

 

مجتبی ارستن  دبیر سندیکای بیمه گران استان نیز با بیان اینکه بسیاری از مردم به  دلیل نخواندن بیمه نامه دچار مشکل می شوند گفت: از مردم فهیم تقاضا میکنیم تا مطالب قید شده در بیمه نامه را قبل از عقد قرارداد مطالعه کنند تا بعدها دچار مشکل و سوء تفاهم نشوند.

وی افزود: عدم اگاهی بسیاری از بیمه شدگان باعث میشود موقع مراجعه به نمایندگی ها، درخواست کمترین حق بیمه را داشته باشند که متاسفانه در زمان نیاز این بیمه نامه نمیتواند تمام خسارت آنها را تامین نماید .از اینرو تمام تلاش ما اینست آگاهی کافی در اختیار مردم عزیز بگذاریم تا در موقع لزوم بتوانیم بهترین خدمات را به آنها ارائه دهیم.

 

ارسال شده در سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱ قبل‌ازظهر
کد خبر: 9268508
آخرین خبر ها
گزیده خبرها